Lognet siūlomas krovinių ir siuntinių draudimas yra naudingas kaip papildomas saugumo garantas nuo potencialių rizikų ir finansinių nuostolių transportuojant, eksportuojant ar importuojant krovinius ir prekes.
Gabenant krovinius nacionaliniu ir tarpautiniu mastais visada egzistuoja galimybės, kad krovinys bus apgadintas kelionės metu arba visiškai nepasieks kelionės tikslo. Pasitaikančios negandos yra neprognozuojama žala kelionės metu, auto ar kitokio transporto įvykis, krovinio vagystė ir pan.
Standartiškai, krovinio vežėjas prisiima atsakomybę už krovinį ir jo sugadinimo ar dingimo atveju, krovinio savininkas turi visas teises pareikšti pretenzijas krovinio vežėjui dėl žalos ir jos atlyginimo. Vis tik, tokios situacijos, dažnai tokios situacijos susideda iš niuansų ir nėra paprastos. Dėl to, krovinių logistiką tarptautiniu ir vietiniu mastu reglamentuoja tam tikros taisyklės. Taip pat, atskiros transporto rūšys turi atskiras draudimo kategorijas.
Draudimo sutarčių tipai, dažniausiai skirstomi į dvi kategorijas.
Toliau krovinių draudimas yra segmentuojamas pagal transportavimo rūšį.
*SDR (Special Drawing Rights) yra sutartinis atsiskaitymo vienetas (1 SDR – tai maždaug 1,16 EUR). Tikslų dabartinį SDR* kursą galima sužinoti Lietuvos Banko internetiniame puslapyje.
Tarptautinės taisyklės riboja vežėjo atsakomybę prieš klientą dėl prekių praradimo, dalinio ar visiško sugadinimo.
Kuomet krovinio vertė yra daug didesnė nei oficialio vežėjo atsakomybė, rekomenduojama krovinį ar siuntą, nuo įvairių rizikų, apdrausti papildomai.
Draudimo sąvoka, apskritai, buvo ir sukurta siekiant apdrausti krovinius, todėl tai yra viena iš seniausių pasaulyje draudimo rūšių. Draudimo sutartys pradėtos pasirašyti tarp pirklių ir jų partnerių, dėl pavojų, kurie kildavo keliaujant dykumomis ar vandenynais.
Šiandien, pagrindinės rizikos, kylančios kroviniams ir siuntoms yra šios: transporto priemonės avarija, gaisras ar sprogimas, gamtinių jėgų poveikis, vagystė arba apiplėšimas, temperatūrinių sistemų gedimas, trečiųjų asmenų veika.
Draudimas ir tinkami susitarimai reikalingi dėl atvejų, kuomet tampa sunku įvardinti kas turi būti atsakingi už krovinių sugadinimą arba dingimą.
Retai pasitaikantys, tačiau realūs atvejai gali būti kuomet krovinius plukdantis laivas sustoja ant seklumos, susiduria su kitais laivais arba jį apgadina ledas.
Arba krovinys gali būti išmestas už borto siekiant išgelbėti laivą kilus ekstremaliai situacijai. Krovinys gali būti priverstinai iškraunamas ir laikinai sandėliuojamas priverstiniame uoste, į kurį laivas atplaukia kilus kitiems pavojams.
Oro transportavime lėktuvai gali būti priverstinai leistis nesutartuose oro uostuose, kur krovinius, taip pat, gali reikėti sandėliuoti iki juos bus galima toliau skraidinti į galutinį kelionės tikslą. Tokiu atveju, siuntinių draudimas, gali padengti neplanuoto transportavimo išlaidas.
Kai kurie kroviniai turi ribotą laiką, kurį gali praleisti tranzite, tokiu atveju, dėl neplanuotų maršruto trikdžių visas krovinys gali sugesti ar tapti kitaip nebenaudojamas, atvykti per vėlai ir likti nebeaktualus, tuomet jiems reikalingas nebe transportavimas o utilizacija.
Pasitaiko, kad tam tikri brangūs kroviniai gali tapti nusikaltėliu taikiniu. Tokiu atveju, net GPS krovinio sekimas neužkerta kelio krovinio vagystei, belieka tikėtis jog buvo parinktas tinkamas krovinio draudimas.
Padidintos rizikos kroviniai, dažniausiai būna:>
Papildomas draudimas gali galioti visai krovinio, prekių ar siuntinių vertei, nepriklausomai vien tik nuo svorio. Taip pat, papildomas siuntų ir krovinių draudimas galios tais atvejais, kuomet krovinio sugadinimas ar praradimas įvyksta ne dėl vežėjo kaltės.
Didelio ir svarbaus krovinio draudimas gali atrodyti kaip savaime suprantama procedūra. Tačiau įvairaus dydžio grupinių ir pavienių siuntinių draudimas taip pat populiari paslauga. Dažnai siuntėjai renkasi apdrausti net nedideles siuntas, skraidinamas lėktuvu, tiesiai klientams.
Papildomo krovinių draudimo įmoka priklauso nuo įvairių faktorių, todėl labai sunku įvardinti vieningus skaičius. Kaina sudaroma remiantis ir žinant: galutinį kelionės tikslą, sudarytą maršrutą, transportavimo rūšį, krovinio rūšį, krovinio vertę perkrovimų skaičių, besąlyginės išskaitos (franšizės) dydį, krovinio apsaugą ir t.t.
Krovinių draudimo įmokas, logistikos įmonės, gali skaičiuoti nuo mažesnės nei vieno procento krovinio vertės ilgalaikio draudimo sutartyse, iki procento vienkartinėse draudimo sutartyse.
Lognet padės pasirinkti jums geriausiai tinkančias ir reikalingas draudimo sąlygas.